Bygget står still

Vecka 12.
Hmm..det händer ju inte speciellt mycket därborta på vårt hus. Först var det älgjakt en vecka, och förra hela veckan så var snickarna och reste ett annat hus i Falun. Den här veckan vet jag inte om och när de kommer, blir glatt överraskad i så fall ;)

Blir ju lite tråkigt när man bara vill att dom ska vara vid vårt hus och greja. Nu är det ju inte så att dom arbetar hela tiden allihopa. De delar upp sig och desutom har dom paralella husprojekt på gång att vara vid. Så det är helt normalt att det blir så här tidvis. Visst, jag förstår att det måste vara så, det kan inte gå fortare :)

Vi försöker göra en massa kloka val istället som jag berättade om sist - just nu kontakter, vart alla ska sitta runt om i huset...hur många ska vi ha per rum? vi räknar 3 per stora sovrum och 2 på de mindre, det verkar ju räcka. Sen är det dörrkarmen som ska ge vårt hus den välkomnande känslan, leveransen är försenad. Just nu är det en spånskiva förspikad så att ingen/inget ska ta sig in - ser inget vidare ut. Så jag hoppas verkligen karmen är på gång så att huset blir "helt" och så att man kan få den rätta känslan när man kommer in. 

Så fort snickarna är igång igen så återkommer jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0