Snart advent

Så här i väntan på advent tänkte jag julinspirera er lite med det som jag har skapat för att få ännu mer av den sköna julstämningen. Som jag nämnt tidigare är ju denna tiden den bästa med hela året om man älskar att pyssla vilket vi i vår familj gör. Här kommer bilder på advensstaken som vi har i köket, den tänder vi varje morgon till frukost under julen. Plåthjärtan i zink är från Panduro och jag har målat siffrorna med rött glitterlim. Det söta prickiga snöret är också från Panduro.

Den andra ljusstaken är den vi myser med framför tv:n, den är dekorerad med flamsäker grönmossa och bokstäver i zink från Blomsterlandet. Dekorationen är rönnbär som fått sin lyster med rött glitterlim.

Julgransmattan är vårt projekt här hemma just nu. Den är gjord i juteväv som klippts rund och bandkantats med röd snedslå. Barnen har gjort alla dekorationer genom att klippa i filt och använda glitterlim, allt är inhandlat på Panduro.







Vi önskar er alla en trevlig och mysig första advent!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag älskar ljusstakarna mamma, så fina! Och mattan ska vi verkligen vara stolta över! :)

2011-11-25 @ 17:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0