Fråga publiken

Hej
Så här på trettondagen sitter jag och funderar över alla val man ska göra som nybyggare, bläddrar i kataloger, tar hem tapeter i omgångar, kollar på färgburkar och undrar vilken man ska ta. Det är jätteroligt, men hur svårt som helst och krystat emellanåt när man ska göra valen under tidspress. Vi vill ju att de ska kännas bra även sen vi flyttat in några år framöver.

Innan bygget startade så ville man vänta för att känna med tiden det byggdes var alla saker och val skulle göras. Nu är tiden där och då ska man veta på studs vad man vill ha. Jag skulle vilja ha lite åsikter gällande dessa fyra tapeter som bilderna visar. Tapeten kommer hänga själv där, det blir inte någon till i närheten. Vilken tycker ni blir finast ovanför fönstret och mest passande till omgivning? Kakel blir vitt, bänksskiva svart sten, luckor är vita, köksbordet är i ek med svarta skinnstolar.

Det är inte alls så säkert att jag kommer välja utifrån det som ni tycker, men jag vill ändå gärna höra hur ni ser på valen :)

Val 1.


Val 2.


Val 3.


Val 4.


Hej så länge och tack på förhand!


Kommentarer
Postat av: Anonym

val nr.2,kanonfin :)

2012-01-06 @ 18:01:10
Postat av: Cicci

Jag gillar nr.1 bäst med tanke på ekbordet. Det blir snyggt att hämta upp den varma tonen någon annan stans eftersom det för övrigt verkar bli väldigt neutralt i gråskala!



Men vill man sen inte låsa upp sig vid färgen utan vill kunna sätta färg på andra detaljer runtomkring så hade jag nog kört med nr.2!



Själv har vi valt att få allt vitmålat så att vi hinner bo in oss och känna efter vad vi vill ha var! Det är inte lätt med alla val men lycka till!

2012-01-07 @ 13:34:33
URL: http://www.vabeln7.se
Postat av: Elin

1 eller 4. Definitivt inte 2 eller 3 med tanke på de färger ni har i resten. Den stil jag ser framför mig ni har med ekbordet och skinnklädda stolar talar för nr 4.

2012-01-07 @ 18:13:15
Postat av: Anonym

Jag tänkte också säga 1 eller 4...men tror helvitt blir bäst till en början! Så kan man känna efter. Här är det vitmålat i alla rum och det känns väldigt elegant och klassiskt så kan man fiska upp färg med massa detaljer...tavlor osv kraaaaam

2012-01-18 @ 00:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0